• Piotr Zarychta
PostPrime/Post prime News/Newsy/Świetne wyniki oglądalności turnieju

Świetne wyniki oglądalności turnieju

Zorganizowanie turniej w trakcie sezonu zasadniczego wiązało się ze sporym ryzykiem. Wydaje się jednak, że był to strzał w dziesiątkę, co potwierdza NBA publikując liczby związane z oglądalnością i nie tylko z nią.

NBA podzieliła wyniki na kilka elementów:

Telewizja ogólnokrajowa:

  • Spotkanie z 28 listopada pomiędzy Sacramento Kings i Golden State Warriors na antenie TNT miało średnią oglądalność 2 milionów widzów i jest do dzisiaj najlepiej oglądanym meczem turnieju i stanowi 93% wzrost w stosunku do podobnych meczów w analogicznym momencie poprzedniego sezonu.
  • Mecze grupowe pokazywane w ESPN i TNT były średnio oglądane przez 1,5 miliona widzów, co stanowi wzrost rok do roku o 26%

Telewizje lokalne:

  • Średnia oglądalność meczów grupowych w stacjach lokalnych była wyższa o 20% w stosunku do meczów w tych samych telewizjach rok temu w listopadzie.

Widzowie w halach:

  • Listopadowa średnia widzów w halach wynosząca 18 206 jest rekordem w historii ligi w listopadzie.

Social media:

  • Turniej sezonowy napędził aplikację NBA, a konta w mediach społecznościowych wygenerowały w listopadzie rekordowe 3,9 miliarda wyświetleń materiałów video.

League Pass:

  • Średni czas oglądania meczów w League Passie w siedem dni kiedy rozgrywane były mecze fazy grupowej był wyższy o 25% w porównaniu do tych samych dat w listopadzie 2022.

Innymi słowy jeden wielki sukces.